Sei in: Home > Gruppi > Didattica della Matematica

Didattica della Matematica


IMMAGINE
NON DISPONIBILE

Componenti

Contatti

Settore ERC

SH4_12 - Education: systems and institutions, teaching and learning

Attività

  • Aim
  • Report 2013
  • Report 2014
  • Report 2015

La ricerca è finalizzata all’innovazione e al miglioramento dell’insegnamento e dell'apprendimento della Matematica a tutti i livelli scolari.

Settori ERC: SH4_12 Education: systems and institutions, teaching and learning; SH2_11 Social studies of science and technology, science, technology and innovation policies.

Linee di ricerca: Processi e prodotti nell’insegnamento e nell’apprendimento della matematica dalla scuola dell’infanzia all’università. Funzioni e grafici a livello pre-calculus dall’infanzia alla scuola secondaria. Didattica della dimostrazione. L’uso delle tecnologie digitali e multitouch. La matematica a livello universitario in continuità con il livello secondario. Strumenti di valutazione sommativa e formativa nell’apprendimento della matematica. Formazione degli insegnanti. 

Prodotti della ricerca

  • Prodotti 2013
  • Prodotti 2014
  • Prodotti 2015

Aldon G., Arzarello F., Cusi A., Garuti R., Martignone F., Robutti O., Sabena C., Soury-Lavergne S.
The Meta-didactical transposition: A model for analysing teacher education programs
http://hdl.handle.net/2318/136353

F Arzarello, M Bairral, C Danè, I. Yasuyuki
Ways of manifulation touchscreen in one geometrical dynamic software
http://hdl.handle.net/2318/146276

F Arzarello, D Manzone
The planimeter as a real and virtual instrument that mediates the introdunction of area
http://hdl.handle.net/2318/146534

F. Ferrara, M. De Simone
Inventive moments to mobilise sinusoidal functions
http://hdl.handle.net/2318/140426

M. De Simone, F. Ferrara
Roots of algebraic thinking in young students: an exploratory study
http://hdl.handle.net/2318/148740

F. Ferrara, M. Maschietto
Are mathematics students thinking as Kepler? Conics and mathematical machines
http://hdl.handle.net/2318/148953

F. Ferrara, M. Maschietto
University students at work with mathematical machines to trace conics
http://hdl.handle.net/2318/148954

F. Ferrara, M.F. Mammana
Close your eyes and see... An approach to spatial geometry
http://hdl.handle.net/2318/148952

N. Sinclair, E. de Freitas, F. Ferrara
Virtual encounters: The murky and furtive world of mathematical inventiveness
http://hdl.handle.net/2318/95571

N. Sinclair, O. Robutti
Technology and the role of proof: The case of dynamic geometry.
http://hdl.handle.net/2318/121553

Ultimo aggiornamento: 24/08/2016 19:18
Campusnet Unito
Non cliccare qui!